Freitag, 23. Mai 2008
من خوابی دیده‌ام – !I had a dream
خواب دیدم با میانجی‌گری دولت منتخب مردم در وطن‌ام و با وساطت رهبر محبوب و معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای، گفتگوهای صلح بین دولت مسلمان و هم‌کیش سوریه و کشور برادر و دوست همیشگی ایران، اسراییل، در تهران پایتخت میهن‌ام آغاز شده است.
در این گفتگوها استرداد بلندی‌های جولان به سوریه، که در سال 1967 در جنگ شش روزه از طرف اسراییل به‌غنیمت گرفته شده بود، در ازای صلحی دایم و پایدار بین دو کشورهمسایه، مد نظر است.
دولت ایران با تأکید بر افزایش سرمایه‌گزاری‌های توریستی و صنعتی در سوریه و ادامه تأمین نفت آن کشور به ثمن بخس، پرزیدنت بشار اسد را راضی کرده‌است به کینه دایم و به حالت جنگی چندین ساله با همسایه قدرتمندش اسراییل پایان دهد.
چندی پیش نیز ، دولت ایران، با سیاست‌های مدبرانه‌اش و با همکاری و هم‌یاری آمریکا و با کمک همه جانبه کشورهای اروپایی، بویژه کشورهای مسلمان خاور میانه، موفق شده بود خالد مشعل و اسماعیل هنیه و دیگر رهبران تندرو حماس را راضی به هم‌کاری با ابومأزن، رئیس حکومت خودگردان سابق و پرزیدنت فعلی، در برقراری صلحی دایمی با اسراییل بکند.
رهبر انقلاب اسلامی ایران، در مسافرتی که چند هفته پیش به‌شیراز داشت، پس از بازدید از آثار باستانی سه هزارساله وطن‌اش و خواندن فاتحه بر مزار کورش کبیر، طی یک سخنرانی آتشین هر دو کشور اسراییل و فلسطین را برای بستن پیمان دایمی صلح فرا خوانده بود. او خطاب به فلسطینی‌ها گفته بود: دین اسلام دین رحمت و رئوفت است، دین صلح و آشتی‌ست، هر آیه‌ای از قرآن( به‌جز یک آیه) با نام خداوند بخشنده مهربان آغاز می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی گفته بود: کینه تا کی؟ عداوت و دشمنی تا کی؟ تا کنون چه نتیجه مثبتی از سالها دشمنی گرفته‌اید.
او خطاب به‌اسراییلی‌ها گفته بود من درجوار آرام‌گاه کورش‌ای ایستاده‌ام که شما را از اسارت بابلیان نجات داد، بیایید و قول و قرارهایی را که برای صلح دایمی با اعراب داده‌اید به مرحله عمل درآورید، ما در راه برقرای صلح از هیچ‌گونه یاری و کمک دریغ نخواهیم کرد.
ایشان سپس فرمودند: کورش به‌خواب که ما بیداریم و تا برقرای صلح در این منطقه خطیر، و تا تأمین آسایش یهودیان، آرام نخواهیم نشست.



خواب دیدم رهبر انقلاب اسلامی ایران برای بازدید از فلسطین به خاورمیانه سفر کرده‌است. او پس از دیدار از دمشق و بیروت، که به کوشش ایران اسلامی اینک در صلح و احترام متقابل با یکدیگر زندگی می‌کنند و پس از بازدید از شهر غزه و رام‌الله،، به اورشلیم سفر کرده بود و پس از برگزاری نماز در مسجد الاقصی، در معیت یهودی‌ها ایرانی که برای اولین بار به اسراییل سفر می‌کردند، با رئیس جمهور آن کشور دوست، که در بزنگاه حمله وحشیانه صدام عفلقی، به‌یاری ایران شتافته بودند، دیدن کرده بود.
سپس حدود نیم‌ساعت درکنست، پارلمان اسراییل از لزوم صلح بین یهودیان و مسلمانان سخن گفته بود. خبرگزاری‌های جهان به این سفر رهبر ایران بیش از سفر انور سادات در سی سال پیش بها داده بودند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در غزه و رام‌الله قول داده بود برای باز سازی نوار غزه و ساحل غربی رود اردن چندین میلیون دلار کمک بلاعوض در اختیار دولت فلسطین قرار دهد. به انضمام وام‌های طویل‌المدت و بدون بهره یا با بهره نازل در صورت نیاز.
دولت ایران همچنین تأمین نفت پنج ساله کشور تازه تأسیس فلسطین را به‌نصف بهای بازار جهانی به‌عهده گرفته است. در پی این خود گذشتگی مسولین ایرانی برای برقراری صلح بین اعراب و اسراییل، دولت‌های ثروتمند عرب، از جمله کشور پادشاهی سعودی، امارات متحده عربی، کویت، قطر، حتا مالزی و اندونزی نیز، قول همکاری مالی گزاف داده‌اند. حتا کشورهای اتحادیه اروپا، همجنین کشورهای اتازونی و آمریکای لاتین تعهد میلیاردها دلار کمک به دولت فلسطین به‌عهده گرفته‌اند.
دولت مدرن و قدرتمند اسراییل متعهد شده است همکاری وسیعی را چه از نظر تکنولژی صنعتی، کشاورزی یا پزشکی با دولت فلسطین آغاز کند. رئیس دولت اسراییل گفته است با پول‌های کلانی که کشورهای مختلف جهان برای یاری به‌فلسطین در نظر گرفته‌اند و با know how متخصصین اسراییلی، سرزمین فلسطین را در کوتاه مدت تبدیل به یکی از آباد ترین کشورهای خاورمیانه خواهیم کرد. بسیاری از کشورها از جمله ایران متعهد شده‌اند سرمایه‌گزاری های کلان در دو کشور اسراییل و فلسطین انجام دهند.
*
خواب دیدم دولت مصر بخشی از کویر سوزان و بیابان‌های شنی شبه جزیره سینا را در اختیار دولت فلسطین قرار داده است.
کشورهای جهان معتقدند از آنجا که بخش عظیمی از اختراعات و اکتشافات بشری و جهانی توسط یهودیان صورت گرفته است و در فرهیختگی و قدرت ابتکار‌شان شکی نیست ، اسراییلی‌ها قادر خواهند بود با شیرین کردن آب دریای مدیترانه یا دریای سرخ یا با حفر چاه‌های عمیق و با آبیاری قطره‌ای، صحرای سینا را تبدیل به مزارع سرسبز بکنند، که محصول کیبوتص‌هایش نه تنها پاسخگوی نیازهای مردم فلسطین و اسراییل باشند، که حتا به‌کشورهای همسایه و به اروپا نیز صادر شوند.
*
خواب دیدم جوانان فلسطینی به‌جای بستن کمربند انتحاری به‌خود، اینک در کنار برادران اسراییلی‌شان در دانشگاه‌ها و کالج‌های تل‌اویو و اورشلیم و حیفا تحصیل می‌کنند.
خواب دیدم ایران و بسیاری از کشورهای دیگر اسلامی تحصیلات دانشگاهی جوانان فلسطینی را به‌طور رایگان به‌عهده گرفته‌اند.
*
خواب دیم فرهنگستان سلطنتی علوم سوئد اعلام کرده‌است جایزه صلح نوبل سال 2008 به آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر و به دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت ایران تعلق خواهد گرفت.
*
خواب دیدم.....
خواب دیدم.....

!I had a dream
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به دنباله بفرستید: Donbaleh

Weblog Commenting and Trackback by HaloScan.com